From patchwork to machine
The coordinators
The voice of the teachers
Friends of the project
Gallery


I believe that this experience is extremely important for such young children. It lays the groundwork for a constructive opening to the external world through the Internet and it enables adults to check what level of comprehension has been achieved with relation to the differences between reality, imagination and "virtual reality".

The main aim of this experience is to seek a method of understanding which takes account of certain elements of experience in which children are immersed.

Children are often conditioned by messages made up of complex codes (images, films, three-dimensional models, sounds...) which are difficult to follow and interpret.

The whole path followed during the school years:

1998-1999
http://www.descrittiva.it/calip/nir99.html

1999-2000
http://www.descrittiva.it/calip/99_00_virtual.htm

2000-2001
http://www.descrittiva.it/calip/00_01_virmultimedia.htm

2001-2002
http://www.descrittiva.it/calip/aw_en/

2002-2003
http://www.descrittiva.it/calip/0203/narnia_aw.htm


2003-2004
http://www.descrittiva.it/calip/0304/percorso_mondi.htm

2004-2005
http://www.descrittiva.it/calip/0405/percorso_mondi.htm

2005-2006
http://www.descrittiva.it/calip/0506/percorso_mondi.htm

2006-2007
http://www.descrittiva.it/calip/0607/percorso_mondi.htm

2007-2008
http://www.descrittiva.it/calip/0708/percorso_mondi.htm

2008-2009
http://www.descrittiva.it/calip/0809/percorso_mondi.htm

2009-2010
http://www.descrittiva.it/calip/0910/percorso_mondi.htm

2010-2011
http://www.descrittiva.it/calip/1011/percorso_mondi.htm

2011-2012
http://www.descrittiva.it/calip/1112/percorso_mondi.htm

2012-2013
http://www.descrittiva.it/calip/1213/percorso_mondi.htm

2013-2014
http://www.descrittiva.it/calip/1314/percorso_mondi.htm

2014-2015
http://www.descrittiva.it/calip/1415/percorso_mondi.htm

2015-2016
http://www.descrittiva.it/calip/1516/percorso_mondi.htm

2016-2017
http://www.descrittiva.it/calip/1617/percorso_mondi.htm

2017-2018
http://www.descrittiva.it/calip/1718/percorso_mondi.htm

2018-2019
http://www.descrittiva.it/calip/1819/percorso_mondi.htm